Skip to main content

Oproep: assistentie gevraagd voor het organiseren van de ALV

By Ponypraat

Wie kan mij helpen bij het organiseren van de ALV in oktober? Ik verwacht dat het een paar uurtjes per week kost de komende 2 maanden (inwerken, uitnodigingen, agendapunten helpen voorbereiden, notuleren op de vergadering, etc.). Je zal met namen met mij samenwerken maar uiteraard ook met de andere bestuursleden en commissies.

De achtergrond: Doordat Sandra (onze voormalige secretaris) helaas haar functie heeft moeten neerleggen (persoonlijke reden), hebben we al een tijdje handjes (tijd) te kort, zeker voor het organiseren van een ALV. En we willen juist een uitgebreide ALV houden (eindelijk!) en ook een gezellige borrel houden na afloop. Dat kost tijd om dat netjes voor te bereiden en de huidige bestuursleden zitten momenteel al op 8 uur of meer per week aan ponyclubzaken. En het mag geen verbazing zijn dat ik hoop dat dit eenmalige klusje naar meer smaakt en dat dit een opstapje is naar de rol van secretaris van onze club! 

Ook als je andere taken / klusjes wilt doen, neem even contact op zodat we kunnen bespreken hoe we dat kunnen regelen (wel/niet bestuur, combinatie /splitsen van taken, etc). Bedenk ook dat in 2022 de bestuurstermijn afloopt van de huidige bestuursleden en dat er dus nieuwe bestuursleden nodig zijn. Het oppakken van onderstaande klusjes kan een mooie manier zijn om kennis te maken en ‘erin te groeien’. 

  • Communicatie: verzorgen van de nieuwsbrief, bijhouden van de website en sociale media
  • Ledenadministratie: communicatie met nieuwe en bestaande leden en beheren van de ledenadministratie
  • Bar: coördinatie van de bar, bardiensten draaien bij activiteiten, voorraad beheer, inkoop, organiseren van feestjes
  • Klussen, onze ‘Bob’s’ en ‘Wendy’s’: coördineren van klussen, uitvoeren van klussen (bv. Schilderen, omheining repareren)
  • Onderhoud: routinematig onderhoud van de manege zoals wekelijks slepen, wekelijks vuilnis aan de straat, etc.
  • Sponsering: uitzoeken van sponsormogelijkheden, ANBI aanvraag verzorgen, zoeken naar sponsors.

Met hartelijke groet, mede namens de andere bestuursleden en vrijwilligers,

Matthijs Zaal, voorzitter ponyclub De Gele Rijdertjes

0611239263

Noodoproep! Pony’s nodig voor de ponyclub!

By Ponypraat

Beste leden, vrienden, collega’s en verder iedereen die onze ponyclub een warm hart toedraagt,

Door een samenloop van omstandigheden zijn we per direct op zoek naar drie pony’s om onze stal aan te vullen zodat we onze lessen kunnen blijven geven. Bij voorkeur D/E pony’s maar voor tijdelijke oplossingen zijn we blij met alle geschikte manege pony’s. Wat ons betreft kan dit op huurbasis of koop of andere constructies. Ook oplossingen voor enkele maanden zijn welkom. Uiteraard zijn we zelf ook al actief aan het zoeken maar het is een erg lastige markt en hebben dus hulp nodig. 

Onze oproep: 

  • Als je iemand kent die ons misschien kan helpen, stuur deze noodoproep dan door. Heb je vragen of opmerkingen over de oproep, neem dan even contact op met Matthijs (voorzitter) of Tessa (ponyzaken)
  • Wellicht kan je zelf helpen? Neem dan contact op met Tessa (ponyzaken)

Bij voorbaat dank voor je hulp! 

Wat is de samenloop van omstandigheden?

We hebben Lissy, een van onze pony’s, in de zomervakantie moeten laten inslapen. Ondanks extra onderzoeken en medicijnen verergerde de darmklachten en de pijn. Tot ons groot verdriet hebben we haar op 31 juli moeten laten inslapen. 
Ronny en Cas, twee van onze pony’s, zijn sinds deze zomer kreupel en dat is niet hersteld tijdens de zomerstop. Cas hopen we er weer bovenop te krijgen met medicijnen en rustig opbouwen. Ronny hopen we weer fit genoeg te krijgen zodat hij ook weer deeltijd lessen kan draaien. De komende maanden zijn ze niet inzetbaar.    
De markt voor pony’s is in de coronaperiode zeer moeilijk en het is ons niet gelukt om de routinematige vervanging van pony’s te realiseren binnen ons budget (en reisafstand). Twister en Victor, twee oudgedienden van de club, zijn niet volledig inzetbaar door ouderdom.    

Het resultaat is dat we nu na de corona periode, waarin we maanden geen les konden geven of minder les, we nu weer lessen moeten inkorten. Dat is een flinke teleurstelling voor alle leden en betrokkenen. 

Onze ponyclub

We zijn een vereniging met ruim 100 leden en 11 pony’s. Het doel van de vereniging is zoveel mogelijk kinderen kennis te laten maken met de ruitersport. Dat doen we door het geven van lessen, organiseren van wedstrijden en andere activiteiten. Om het toegankelijk te houden doen we dit met vrijwilligers en tegen zo laag mogelijke contributie. En dit doen we al sinds 1962 op Dijkstraat 4 in Bemmel! Op onze website kan je meer informatie vinden: www.degelerijdertjes.nl

Namens de ponyclub,

Matthijs Zaal, 0611239263 (voorkeur voor een belletje ‘s avonds)

Tessa van Paridon, 0614447244 (voorkeur voor een appje)

Nieuwsbrief augustus 2021

By Ponypraat

Verdrietig nieuws

In de zomervakantie hebben we helaas en met pijn in het hart afscheid moeten nemen van onze lieve Lissy. Voor de vakantie leek het beter met haar te gaan, met medicijnen en aangepast voer. Eind juli kreeg ze echter veel pijn. Toen ook pijnstillers daar niet meer tegen hielpen en er geen enkel zicht meer was op verbetering, heeft de dierenarts haar moeten laten inslapen. We zullen haar missen!

Blessures

Cas was al kreupel voor de vakantie, en dit is niet beter geworden. Tot overmaat van ramp is onze alleskunner Ronny ook kreupel uit de zomerweide gekomen. Beiden zijn onderzocht door de dierenarts en kunnen voorlopig niet tot nauwelijks ingezet worden bij de lessen.

Start Seizoen

Komende maandag 30 augustus starten we met het nieuwe seizoen. Hopelijk hebben jullie er zin in!

Met acht pony’s is het echter niet mogelijk drie of vier volledige lessen op een dag te vullen. Natuurlijk zijn we op zoek naar vervangende pony’s, maar tot we die gevonden hebben zijn we genoodzaakt de lessen aan te passen. In overleg met de instructie is besloten de lesuren te splitsen.
Dit wil zeggen dat de helft van de lesgroep een half uur rijdt, waarna de ruiters wisselen en de andere helft een half uur rijdt. De helft die niet rijdt mag poetsen, opzadelen, longeren, spelletjes of klusjes doen, afhankelijk van de leeftijd en het niveau van de ruiters. De ruiters zijn dus het volledige lesuur bezig op de manege. Op deze manier hoeven we de pony’s niet teveel te belasten. Uiteraard hopen we op jullie begrip hiervoor.

Een uitzondering zijn de ruiters met een eigen pony, die zijn immers niet afhankelijk van de clubpony’s en kunnen een vol lesuur rijden.

Oproep

Wie kan mij helpen bij het organiseren van de ALV in oktober? Ik verwacht dat het een paar uurtjes per week kost de komende 2 maanden (inwerken, uitnodigingen, agendapunten helpen voorbereiden, notuleren op de vergadering, etc.). Je zal met namen met mij samenwerken maar uiteraard ook met de andere bestuursleden en commissies. Meer informatie is hier.

Heb je interesse of vragen, of wil je dit gewoon wel doen, bel of app me even. Matthijs Zaal, 0611239263 

Verzorgsters

Oproepje voor ruiters: ben je 12 jaar of ouder, word dan verzorgster! Met name op zaterdag zijn er nog enkele plekken vrij. Samen de stallen uitmesten en klusjes doen, voeren, extra tijd met de pony’s en als beloning mag je op dinsdag of donderdag extra rijden. 
Interesse? Neem dan contact op met Desiree op 06-30285922.

Op naar een gezond nieuw seizoen met veel ponyplezier!

Hartelijke groet, 

Bob – Desiree – Matthijs – Tessa
Bestuur Ponyclub de Gele Rijdertjes

 

Weekend 30 juli – 1 augustus

By Ponypraat

Beste leden van Ponyclub de Gele Rijdertjes en Rijvereniging Bemmel,

Komend weekend 30-07-2021 tm 01-08-2021 zal er, zoals al eerder is aangegeven,  op het Ruitersportcentrum door een externe partij een clinic weekend georganiseerd worden.

Dit betekend voor jullie als leden dat er wat tijden zijn waar rekening mee gehouden moet worden m.b.t beperkte toegankelijkheid van de binnenbak.

De buitenbak zal wel ten alle tijden toegankelijk blijven, alleen de longeerbak niet.

·         Woensdag ochtend komt de glazenwasser. Wanneer hij aan de buitenkant van de ramen aan de bakzijde bezig is, kan hiervan met rijden hinder worden ondervonden.

·         Vrijdag zal de binnenbak bezet zijn van 10.00 tm 19.00 uur. Hierna zal de bak weer vrij toegankelijk zijn, zij het met een afzetting aan de kantine kant waarachter stoelen geplaatst zullen worden.

·         Zaterdag zal de binnenbak bezet zijn van 09.00 tm 18.30 uur. Na 18.30 is de binnenbak weer vrij toegankelijk, met bovenstaande beperking.

·         Zondag is de binnenbak bezet van 08.00 tm 18.15 uur. Hierna eindigt het clinic weekend, en zal de binnenbak, op wat opruim werkzaamheden na, weer vrij toegankelijk zijn.

Ivm de huidige corona situatie zal de clinic helaas niet open gesteld zijn voor publiek.

Tot onze spijt kunnen we daarom ook niet onze leden uitnodigen en gezellig de kantine openen. 

Sportieve groet,

B & E